Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

söndag 25 september 2011

Julklappsstrumpor och annat

Så har jag startat den sedvanliga strumpstickningen inför jul, det känns skönt. Jag har några trogna mottagare som tycker om och använder tjockstrumpor, så det är väl bara att sticka vidare då? ;-)
Jag är klar med min Kleio, det tog drygt 2 dagar (kvällar) att göra spetskanten/avmaska, puh! men slutresultatet blev bra. Nu ska jag bara fästa trådar, blocka och fotografera.

Sedan har jag så många andra julklappsidéer, det känns som att jag måste rivstarta igång dessa också.
Jag är nästan klar med min babyfilt och ska göra en kofta också, men det bör jag hinna innan november.
Man skulle få sitta och bara sticka hela dagarna när man känner sig så här idérik och produktiv :-)

Just det, slänger in ett foto på min spiral-sjal, snabb och lite kul att sticka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar