Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

söndag 5 februari 2012

Ny KAL och lasarettet....

Jag har som vanligt svårt att motstå alla KAL:s som dyker upp i Criminal Knits gruppen på Ravelry. Denna gången är det en liten sjal som heter Topless Jazz Singer , man behöver bara 50 gram av Wolle´s CCC (color changing cotton). Sådant garn hade jag i gömmorna, så det var bara att ta fram och lägga upp... Färgen heter "Melons" och det känns härligt "vårigt".

I morgon läggs min dotter in för operation igen. De har ev hittat mer cancer, på samma ställe som i somras. Nu håller vi tummarna för att det istället är något godartat. Och är det inte det så får vi klara av det också. Hon är så tapper, modig och otroligt underbar.
Hon har önskat sig en sjal av ett gult garn, och jag lyckades faktiskt köpa två härvor Posh Martha ikväll, i en underbar gul/gulorange färg. Nu ska jag bara klura ut ett bra mönster.

Sköt om er!

2 kommentarer:

  1. Bra att ha ett litet garn lager som man kan ta utav när man hittar något man vill sticka/virka.
    Håller tummarna för din dotter i morgon.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Hoppas det går bra för din dotter!
    Du hade rätt - jag kan sticka "på engelska". Tack för peppning :) Bröllopssjalen växer så det knakar.

    SvaraRadera