Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

fredag 6 juli 2012

Sporadiskt....

Bara sporadiska inlägg just nu. Somrarna är jobbiga som vanligt pga mycket jobb, maken ser inte ut att få någon dags ledigt :-(

Jag stickar helt utan regler just nu. Startar fler projekt än jag avslutar. Oj, hur ska detta sluta?
Jag har avslutat min mysteriestickning Nefarious Web (Ravelry-länk), men jag har startat två nya saker. (Och tusen saker ligger och väntar på blockning)
En baby filt i bomull till en alldeles nyfödd flicka och en tröja till mig själv i lin. Tröjan är glesstickad och lite oversized.
Jag har inte stickat så mycket i lin tidigare, och aldrig någon tröja. Det blir spännande.
Den blir randig i vitt och mörk petrol, garnet är Grovlin från Yll och Tyll. Det känns riktigt bra att sticka i!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar