Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

torsdag 22 november 2012

Hoppsan!

Se vad som följde med mig hem förra veckan! Visst är den fin?
Novis som jag är, så är det osäkert om denna spinnrock går att spinna på, men jag tänkte i alla fall prova. Visst har jag sneglat på en ny, men detta får bli steg 1.
Jag har bara spunnit på slända förut, så nu skulle jag behöva lite tips :-)

Trampan och hjulet ser bra ut. Det följde med en spole, men det skulle vara trevligt att hitta fler som passar. Har ni lyckats få tag på fler, och i så fall vars? Auktioner, loppis?

Sedan funderar jag över infästningen av spolen, den ser lite sliten ut, men det kanske bara är att köra på?

Det var inte makens allra lyckligaste stund när han upptäckte vad jag kommit hem med, men det har börjat gå över nu ;-)
Som sagt, jag tar gärna emot alla tips ni har!
(Angående spinnrocken alltså, för maken är det ingenting som går att göra något åt, he he....)




4 kommentarer:

  1. Grattis! Det jag kan se såhär ser fint ut! Vad man behöver kolla är att hjulet snurrar någotsånär rakt. Sätt snöre på, två varv men inte hårdare än att du får in två fingrar på högkant en bit upp på hjulet och så snurra. Sedan skyndar du dig in på facebook och blir med i Spinnare där om du inte redan är det! :-)
    (Enda anledningen för mig med FB!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra! Tack för tips! Hjulet ser ganska bra ut, så det är bara att testa.
      Jag är med i gruppen Spinnare (och naturligtvis online stickcafé) på FB, det är två härliga grupper med mycket inspiration :-)

      Radera
  2. Grattis! Om du är med på ravelry kan jag tipsa om forumet Spinning in sweden. Jag har lärt mig massor där.
    Jag hade inte heller mer än två spolar så jag lindade av varje gång till en boll. Det blev lätt att tvinna tråden sedan.

    SvaraRadera
  3. Grattis! Ser fin ut - fast jag kan inte om spinnrockar - har börjat nyss spinna på slända :)

    SvaraRadera