Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

tisdag 9 juni 2015

Redan Juni?

Jag hade nästan glömt bort att jag har en blogg.....
Ofrivilligt har livet under senaste tiden (läs: många månader) varit fyllt av problem, som orsakas av människor som har förändrats och verkligen har blivit....ja, lite skvatt galna faktiskt.
När man drabbas av något sådant här, och det inte finns någon möjlighet att göra val för att förhindra/avsluta detta, så försvinner all energi till problemlösning (som ändå inte fungerar).

Tyvärr är inte detta över, utan det är bara att försöka vara så förnuftig som möjligt, och att hålla huvudet kallt.
Nåja, jag har i alla fall inte slutat sticka, trots att jag många dagar varit alltför slut i huvudet för att kunna ta tag i stickorna överhuvudtaget.
Det som jag verkligen är ledsen över, är att det inte finns energi kvar till att fara på stickcaféer och träffa alla trevliga stickmänniskor.....

Tidigare i år, Mars närmare bestämt, så for jag iväg med en kompis som fyllde 50 år, på en liten resa. Vi åkte tåg, stickade, pratade, stickade, åt och drack och stickade lite till. Det var en mysig resa :-)
Jag stickade klart ett par strumpor, mönstret är Hermiones everyday socks och garnet är Drops Fabel och Regia Silk. Jag gillar detta enkla mönster, det är sockpar nummer 2, och det kan hända att det blir fler.

Redan Juni...? Min dotter har skolavslutning i dag, och jag vet inte hur det gick till?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar