Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

fredag 6 januari 2012

Guuuuld... och en ny stickning....

Jag måste först tacka SmåKronorna för en fantastisk underhållning i natt! Vilken laginsats och bragd hela turneringen har varit :-) Så rättvist det blev till slut....
Jag somnade 05.00 i morse med ett leende på läpparna, hockeyn är underbar 


Vad gjorde jag mer då? Jo, jag startade en ny stickning....igen! Jag hade helt glömt bort att jag anmält mig till en KAL i Criminal Knits-grupen :-)
Det blir ett par sockar till (!) Mönstret heter Criminally Mindness och ska vara ett enkelt mönster, men det var något med att lära sig en ny häl, en "tomat-häl" eller nåt?
Man kunde börja både med toe-up eller cuff-down, först hade jag tänkt lära mig något nytt och testa toe-up, men jag började med skaftet i alla fall...
I kväll blir det mer stickning och mindre hockey i alla fall!

1 kommentar:

  1. Visst var det spännande!!
    Men det känns lite i knoppen idag att det inte blivit så mycket sömn...
    ...måste ju vara helt ok att ägna dagen åt stickning, eller hur!? ;o)
    Vilka fina sockar du startat upp!
    Jag har också kikat på den där "tomat hälen", den ser jättefin ut. Måste provas någon gång...
    /Ann-Britt

    SvaraRadera