Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

fredag 20 april 2012

Disktrasor

Så har jag provat på att sticka några disktrasor, bra stickning utan att behöva tänka så mycket. Jag kanske provar och virkar några också här framöver, för att träna lite...
Det försvinner ju några nystan från stashen i alla fall och det känns bra.
Jag har däremot aldrig provat att använda hemstickade/virkade disktrasor av bomull(bambu,lin?),har ni provat?
Fungerar de bra?
(Rent spontant så kanske inte vitt är den bästa färgen på disktrasor, he he...)

2 kommentarer:

  1. Jag har mest stickat i lin vilket jag tycker fungerar jättebra!
    Bambu är ju bekteriedödande men jag undrar om inte garnet är för mjukt till det jag använder disktrasor till? Kanske som lyxtvättlapp? Eller i kombination med lin?

    SvaraRadera
  2. Jag har bara stickat i bomullsgarn, både i Mandarin och Sunny. Trasorna funkar hur bra som helst!!=0)

    SvaraRadera