Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

tisdag 19 juni 2012

Ärmar - check!

Så, nu har äntligen min kofta fått ärmar. Jag har fäst trådarna, men nu ska jag fixa knapparna också. I vanliga fall så är monteringen ett mörker, men det är så skönt att koftan är sticka uppifrån-och-ner och saknar en massa axel- och sidsömmar som ska sys.
Men jag har inte så stor vana av knappar och knapphål heller.
Hur gör ni?
"Syr" ni och fixar till knapphålen?
 Jag tyckte att jag gjorde alla knapphål likadant, men nu verkar det som att de är av lika olika storlek....  *SUCK* Jag är bättre på att sticka än att sy ihop, montera och fixa till det där sista. Och det är ju det där sista som är avgörande om hur slutresultatet blir.

1 kommentar:

  1. Fin den blev!! Jag gör lite olika med knapphålen. Vissa syr jag runt andra inte.

    SvaraRadera