Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

söndag 17 mars 2013

Hitchhiker

Jag har just avmaskat en Hitchhiker, (även denna åt dottern...)   :-)
Den är väldigt klorofylligt gul/grön, kanske passar den till våren?

Jag hade stickat 1,5 härva när jag beslutade mig för att riva upp, det syntes där jag hade bytt härva, de var för olika i färgskiftningarna. Jag hade varit otänkt när jag började och stickade en i taget... men det gick INTE.
Ena härvan innehöll  lite mörkgröna skiftningar som inte fanns i det andra. Gör om, gör rätt  :-) jag alternerade vartannat varv istället
Så jag fick sticka sjalen nästan två gånger, håhå jaja....
(Inte så bra bild, färgerna är svåra att återge)





1 kommentar:

  1. Lite skillnad kan man ta men det får ju inte dyka upp en ny färg! Nu blev det i alla fall en väldigt fin, vårgrön hitchhiker!

    SvaraRadera