Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

måndag 21 oktober 2013

Banana Joe Socks

Här är ett par sockar som blev klara i somras. Garnet var härligt att sticka i, Admiral Ombré från Schoppel-Wolle i färgen "Banana Joe".
Mönstret är Criminally Mindless som har varit en tidigare KAL i gruppen Criminal Knits på Ravelry. Jag deltog i den då, och nu stickade jag mig ett par till.
Lättsamt och enkelt mönster som blev ett par glada, soliga sockar ;-)
(De är mycket gladare och gulare än bilden visar!)




2 kommentarer:

  1. Härliga sockar! Men precis som du skriver är färgen gladare och gulare IRL ;) Nu ska jag banne mig sätta igång och sticka klart min andra socka i detta garnet!
    Malena

    SvaraRadera
  2. Fina saker! Just den där färgen är så snygg!

    SvaraRadera