Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

onsdag 30 oktober 2013

Oändlig avmaskning

Avmaskningen av Morticia är verkligen inte tvärgjord! Och det blir inte bättre av att en massa annat ska göras här i livet också, så jag inte kan parkera mig i stickhörnan så ofta som jag vill.
Ca 1/3 är kvar och jag hoppas jag kan fixa det i dag.
Det är en picot-avmaskning med pärlor och enligt de som redan hunnit göra sjalen klart så tog det ca 7-10 timmar.
Men slutresultatet blir nog bra!

Här kommer en bild på en kökshandduk jag gjort tidigare. Jag har aldrig provat Drops Cotton-Lin tidigare, men det blev ganska bra. Passar bra i köket också. Jag gjorde fler i en grå färg också, men den verkar inte ha fastnat på bild.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar