Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

Stickning, kärlek, livet och svåra sjukdomar

torsdag 24 oktober 2013

För lite tid......

Ja, det är alldeles för lite tid för att sticka just nu.....och jag som har så mycket inspiration   :-)
Arbetet tar på tok för stor del av dygnets timmar.

Jag håller på med en Halloween-MKAL som heter Morticia som är en spetssjal med pärlor. Mönster av duktiga Boo Knits. Den sista delen är just släppt, och jag vill göra den klart NU!
Jag stickar i garnet Sylvia Lace (50% silke, 50% merino) i en härligt blodröd färg, från Posh Yarn.
Målet är att ha den klar innan Halloween-helgen, så jag hoppas på mycket sticktid i helgen.

Jag har stickat en del med pärlor tidigare, och har då använt främst Dental Floss. Men denna gången använder jag mig av en väldigt tunn och smal virknål som jag har köpt på Pingskyrkans secondhand.
Den är helt perfekt!!
Så båda teknikerna fungerar bra :-)

Här kommer lite halvdåliga bilder på sjalen, och som vanligt kommer den att bli fantastisk bara den hamnar på blockningsmattorna!













1 kommentar:

  1. Bara namnet gör ju sjalen väl värd att sticka, den ser dessutom fantastiskt vacker ut, underbar färg!

    SvaraRadera